Loading...

Media en publiek

Connie de Boer

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789462363878
theorieën over media-impact
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:10 mei 2014
Aantal pagina's:277
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Connie de Boer
Tweede Auteur:Swantje Brennecke
Tweede Auteur:Swantje Brennecke
Vertaling
Eerste Vertaler:n.v.t.
Character
Personage:Geen personage
Overige kenmerken
Editie:7
Product breedte:17 cm
Product hoogte:1.60 cm
Product lengte:24 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:596 g
Overige kenmerken
Editie:7
Product breedte:17 cm
Product hoogte:1.60 cm
Product lengte:24 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:596 g

Samenvatting

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen. In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren. De wereld van de communicatie verandert razendsnel. Deze zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd. Media en publiek is geschreven voor studenten communicatie in het hoger onderwijs en geïnteresseerden in de media en hun effecten.