Loading...

Krachtig anders leren

Wim Bouman

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789490520076
met de Kernvisie methode
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:20 mei 2014
Aantal pagina's:176
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Wim Bouman
Tweede Auteur:Sharon van Wieren
Hoofdredacteur:Sharon van Wieren
Hoofdredacteur:Sharon van Wieren
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:159 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:221 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:159 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:221 mm
Verpakkingsgewicht:394 g
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:159 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:221 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:159 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:221 mm
Verpakkingsgewicht:394 g

Samenvatting

Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij 550 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie. U kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken. Dit boek vertelt u over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onderpresteert. Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek biedt u het antwoord; een oplossing, die blijvend effectief blijkt. U treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er met toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstanden die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal emotionele problemen aangepakt kunnen worden. Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.