Loading...

Strategisch management

D.J. Eppink

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789491743108
  • Adviesprijs: €61.75
strategie: positioneren, spreiden, samenwerken: formuleren en interpreteren
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 maart 2014
Aantal pagina's:494
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:D.J. Eppink
Hoofdauteur:D.J. Eppink
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:191 mm
Product hoogte:26 mm
Product lengte:262 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:191 mm
Verpakking hoogte:26 mm
Verpakking lengte:262 mm
Verpakkingsgewicht:1042 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:191 mm
Product hoogte:26 mm
Product lengte:262 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:191 mm
Verpakking hoogte:26 mm
Verpakking lengte:262 mm
Verpakkingsgewicht:1042 g

Samenvatting

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder
willen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke en
overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle
strategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragen
beantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering en
samenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van de
strategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van dit
boek een bijdrage van prof. A. Cozijnsen over verandermanagement.
Dankzij de jarenlange werkervaring van Eppink zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeelden
van bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomen
in dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brug
te slaan tussen de eigen praktijk en de gegeven theorie, wat uiteindelijk leidt tot het
verbeteren van de eigen organisatie.
Als specialist op het vakgebied en als hoogleraar Management en Organisatie met
jarenlange werkervaring heeft Eppink al zijn kennis verzameld en gebundeld in
dit boek. Dit maakt het boek tot een klassieker die iedere bedrijfskundige op een
prominente plek in zijn kast zal willen hebben staan. Ook voor docenten is dit boek
een goede leidraad. Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidende
strategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit de
Body of Knowledge van de Strategic Management Society worden er acht expliciet
in dit boek behandeld.