Loading...

Aan de slag met IT-service management

Frits Gubbels

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Wetenschap & Natuur
  • ISBN: 9789039527825
  • Adviesprijs: €41.5
het opzetten en inrichten van een service desk
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:20 maart 2014
Aantal pagina's:272
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Frits Gubbels
Tweede Auteur:Hans van den Bent
Tweede Auteur:Hans van den Bent
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:168 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:168 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:293 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:168 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:168 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:293 g

Samenvatting

Aan de slag met IT Service Management beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management. Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITILยฎ 2011. Na een introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiรซle operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfi lment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht. Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven. Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen. Online support Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via de hbo-portal www.AcademicX.nl. Over de auteurs Frits Gubbels heeft sinds 1986 ervaring in ICT als consultant en projectleider. Momenteel is hij werkzaam bij Rabobank Groep ICT en eigenaar van adviesbureau It4all. Daarnaast is hij actief als docent en auteur van diverse ICT-boeken voor het mbo en het hbo. Hans van den Bent werkt sinds 1988 in de ICT als IT-professional en internationaal IT Service Management trainer en consultant. Hij is auteur van diverse publicaties, o.a. over ITIL. Momenteel is hij zelfstandig opleidingsadviseur.