Loading...

Conceptdenken

Gaby Crucq-Toffolo

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789063693206
van slapend nasr levend
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:26 augustus 2013
Aantal pagina's:256
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Gaby Crucq-Toffolo
Tweede Auteur:Sanne Knitel
Hoofdredacteur:Maartje Verheezen
Tweede Redacteur:Carolien van der Ven
Co Redacteur:Carolien van der Ven
Co Redacteur:Carolien van der Ven
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:200 mm
Product hoogte:24 mm
Product lengte:251 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:200 mm
Verpakking hoogte:24 mm
Verpakking lengte:251 mm
Verpakkingsgewicht:974 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:200 mm
Product hoogte:24 mm
Product lengte:251 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:200 mm
Verpakking hoogte:24 mm
Verpakking lengte:251 mm
Verpakkingsgewicht:974 g

Samenvatting

In onze mediamaatschappij worden we overladen met informatie, entertainment, reclame en marketingboodschappen. Organisaties en merken die overeind willen blijven in deze mediastorm, kunnen niet zonder sterke concepten. Conceptdenken is een onmisbare vaardigheid geworden van reclamemakers, ontwerpers en communicatieprofessionals. Dit boek is het eerste Nederlandse boek dat aan de hand van een twintigtal Nederlandse cases de theorie en praktijk van conceptdenken en conceptontwikkeling in kaart brengt. Het kijkt in het bijzonder naar merken in de creatieve industrie, bijvoorbeeld op het gebied van entertainment, film, food, mode, kunst, cultuur en media. De creatieve industrie is vaak trendzettend voor andere sectoren. Dat maakt Conceptdenken interessant voor iedereen die voor zijn merk of organisatie op zoek is naar een sterk en onderscheidend concept. Het boek is geschreven door twee vakdocenten aan de Fontys Academy For Creative Industries in Tilburg en richt zich op professionals en studenten op het gebied van communicatie, media en entertainment, vrijetijdsmanagement, design en lifestyle. Het unieke van Conceptdenken is dat het de lezer op een laagdrempelige, inspirerende en activerende manier meeneemt in de wereld van concepten en het bedenken hiervan. Het daagt de lezer uit om zelf aan de slag te gaan met het ontwikkelen van concepten aan de hand van de door de auteurs ontwikkelde methode en de gereedschapskist van technieken die in het boek is opgenomen. * Basisboek conceptontwikkeling met theorie, cases en tools * Geschreven voor studenten communicatie, lifestyle, media entertainment en design * Daagt de lezer uit zelf aan de slag te gaan met conceptontwikkeling