Loading...

Het succes van internal branding

Marc van Eck

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789043027670
  • Adviesprijs: €32.5
een sterk merk bouwen en onderhouden
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:15 maart 2013
Aantal pagina's:230
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Marc van Eck
Tweede Auteur:Ellen Leenhouts
Co Auteur:Linda Ruten
Co Auteur:Linda Ruten
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:165 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:235 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:165 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:235 mm
Verpakkingsgewicht:471 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:165 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:235 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:165 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:235 mm
Verpakkingsgewicht:471 g

Samenvatting

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder kopen. Dit leidt tot betere financiële resultaten en meer medewerkers die het naar hun zin hebben. De dagen dat je fans kon maken met loze beloftes zijn voorbij. Een merk is aantrekkelijk als het een specifieke verwachting oproept en die altijd waarmaakt. Om dit te realiseren is een sterke merkpositionering nodig.

Dit boek gaat over het creëren van een sterke merkpositionering die past bij de organisatie en tegelijkertijd aantrekkelijk voor klanten is. Essentieel hierbij is het 'doorvertalen van de merkpositionering' naar de werkvloer zodat medewerkers die als vanzelf gaan beleven.
Het succes van Internal Branding biedt theoretische onderbouwing, heldere en praktische modellen en staat boordevol praktische tips en voorbeelden uit de praktijk. Een aantal klantcases is uitgewerkt, zoals Hi, VVV, Eneco, Etos en Zuyd Hogeschool, en bevat interviews met de eindverantwoordelijken. Internal Branding is in alle sectoren van de maatschappij relevant. En het is geen onderwerp van alleen marketing, HR of communicatie, maar ook van algemeen management en de directie.

De auteurs zijn allen werkzaam bij strategisch adviesbureau Business Openers dat Internal Branding op de kaart heeft gezet en vele merken helpt bij hun merkpositionering. Marc van Eck en Ellen Leenhouts zijn mede-auteur van Internal Branding in de praktijk, dat door het Tijdschrift van Marketing werd uitverkozen tot beste marketingboek van het jaar 2008, en van Businessplan op 1 A4 - word succesvoller met OGSM, dat een tijdlang nummer 1 stond op Managementboek.nl.