Loading...

Waarom doen we dit eigenlijk?

Michiel van der Molen

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789089651570
de businesscase als succesfactor voor projecten
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:20 juni 2013
Aantal pagina's:144
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Michiel van der Molen
Tweede Auteur:Michiel van der Molen
Hoofdredacteur:Josien van der Laan
Tweede Redacteur:Josien van der Laan
Tweede Redacteur:Josien van der Laan
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:157 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:237 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:157 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:237 mm
Verpakkingsgewicht:402 g
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:157 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:237 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:157 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:237 mm
Verpakkingsgewicht:402 g

Samenvatting

Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen en onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren liggen daar vaak aan ten grondslag. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project. Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing te verbeteren. De kern van een sterke businesscase is een oneliner, een helder antwoord op de vraag waarom een project nodig is. Waarom doen we dit eigenlijk? vertelt hoe je een businesscase maakt en laat met aansprekende praktijkvoorbeelden zien hoe je een businesscase gebruikt. Bijvoorbeeld, als basis voor succesvolle projectcommunicatie om gebruikersinbreng in goede banen te leiden om lastige kwesties op te lossen om draagvlak te creƫren voor de invoering van het projectresultaat als richtinggevend stuurinstrument. In deze tweede druk is een nieuw hoofdstuk ingevoegd: Hoe krijg ik inzicht in de baten? Daarnaast is de volledige tekst van het boek geactualiseerd. Ik kan dit boek van harte aanbevelen aan opdrachtgevers en stuurgroepleden zodat ook zij zien dat het maken en gebruiken van een goede businesscase (inclusief oneliner) een enorm krachtig instrument is om projecten met succes te kunnen sturen en laten uitvoeren. managementboek.nl Nog niet eerder is zo een helder en inspirerend boek over dit onderwerp geschreven. Een standaardwerk dat in iedere managementboekenkast thuishoort.' projectleider-worden.nl