Loading...

Webvertising online advertising & online

Onbekend

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Economie & FinanciĆ«n
  • ISBN: 9789014063577
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Aantal pagina's:80
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Onbekend
Tweede Auteur:Onbekend
Tweede Auteur:Onbekend
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Verpakking breedte:148 mm
Verpakking hoogte:21 cm
Verpakking lengte:212 mm
Verpakkingsgewicht:124 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Verpakking breedte:148 mm
Verpakking hoogte:21 cm
Verpakking lengte:212 mm
Verpakkingsgewicht:124 g

Samenvatting

Webvertising 1e druk is een boek van A.K. den Boon uitgegeven bij Samsom. ISBN 9789014063577

Marketing maakt gebruik van reclame, ook op internet. Internet is het snelst groeiende en het meest innovatieve medium van alle reclamemedia. Internetreclame is er in vele vormen. Je kunt online reclame maken via het world wide web, zogeheten webvertising, of via e-mail en nieuwsgroepen. Webvertising wordt steeds meer afgestemd op de individuele bezoeker van een internetpagina: het is een onderdeel van de direct marketing campagne. Het grote verschil tussen de klassieke marketing en internetmarketing is de veel grotere snelheid. Er kan in korte tijd veel worden verdiend maar ook veel verloren.

In dit CRM-cahier beschrijft Arie den Boon de verschillende vormen van webvertising. Daarbij vergeet hij de doelgroep en de kosten niet. De lezer die meteen wil proberen veel te verdienen, kan gebruik maken van een praktisch stappenplan voor webvertising.

Arie den Boon is Senior Consultant bij Verify Nederland BV, een onderneming die met behulp van eye-tracking registreert hoe het publiek naar reclameuitingen kijkt en of het kennisneemt van de inhoud van reclame-uitingen. De methodologie van markt-, media- en perceptieonderzoek loopt als een rode draad door al zijn activiteiten. Hij heeft validatiestudies uitgevoerd van het bereiksonderzoek gedrukte media, het Continu Kijkonderzoek, het Continu Luisteronderzoek en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van meetinstrumenten voor eye-tracking van internetpagina's. Ook verzorgt hij mediatrainingen en is hij (mede)auteur van de boeken Bereiksonderzoek en Mediaplanning en het standaardwerk Medio & Reclame.