Loading...

De Imagineer

Gabrielle Kuiper

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789046902769
ontwerp beleving met betekenis
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 oktober 2011
Aantal pagina's:336
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Gabrielle Kuiper
Tweede Auteur:Bert Smit
Co Auteur:Bert Smit
Co Auteur:Bert Smit
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:19 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:638 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:19 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:638 g

Samenvatting

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.

Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier van werken uitgelegd, onderbouwd en vervolgens verdiept. In deel 1 staat de context centraal waarbinnen de imagineer opereert. De auteurs bespreken de belangrijkste theorie achter de veranderende economie en de relevantie van imagineering. Deel 2 richt zich op de imagineer zelf, zijn werkproces en ontwerpmethodiek. Deel 3 vormt de inspiratie voor het eigenlijke werk: aan de hand van oefeningen gaat de lezer op zoek naar zijn eigen imagineeringskracht.

De auteurs verbinden de theorie van imagineering steeds met de praktijk. Elk hoofdstuk begint met een casus en eindigt met opdrachten en leestips. Daarnaast worden in kaderteksten voorbeelden gegeven.

De imagineer is geschreven voor alle bacheloropleidingen waarin branding en beleving een belangrijke rol spelen, zoals commerciële economie, vrijetijdsmanagement, hotelmanagement, facilitymanagement en media- en entertainmentmanagement.

Gabriëlle Kuiper is kerndocent Creativiteit & Innovatie en hoofddocent eventmanagement aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zij schreef ook Basisboek eventmanagement. Bert Smit is docent imagineering, marketing, en visitor management aan de Academy of Hotel and Facility Management van de NHTV.