Loading...

Positioneren

Rik Riezebos

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789059317239
stappenplan voor een scherpe positionering
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 augustus 2011
Aantal pagina's:215
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Rik Riezebos
Tweede Auteur:Jaap van der Grinten
Co Auteur:Jaap van der Grinten
Co Auteur:Jaap van der Grinten
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:149 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:218 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:14 mm
Verpakking lengte:218 mm
Verpakkingsgewicht:351 g
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:149 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:218 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:14 mm
Verpakking lengte:218 mm
Verpakkingsgewicht:351 g

Samenvatting

Positioneren is hot. Dit geldt niet alleen voor fabrikanten van consumentengoederen, maar ook voor bedrijven, instellingen, overheden en zelfs personen. Tot op heden verschenen er een paar Engelstalige boeken over positioneren, maar er was nog geen Nederlandstalig boek. Aan Positioneren: Stappenplan voor een scherpe positionering liggen twee principiƫle keuzen ten grondslag: ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager, het is daarom uitgewerkt als een praktisch stappenplan. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside out in plaats van outside in, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Daardoor kan een externe positionering beter worden waargemaakt en is een intern draagvlak verzekerd.
Dit boek is bedoeld voor (toekomstige) managers, marketeers en communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor het commercieel succes en de reputatie van een merk. De inhoud is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren.