Loading...

Mediapsychologie

Ard Heuvelman

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789059317116
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 augustus 2011
Aantal pagina's:202
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Ard Heuvelman
Tweede Auteur:Bob Fennis
Co Auteur:Oscar Peters
Co Auteur:Oscar Peters
Vertaling
Originele titel:Mediapsychologie
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:430 g
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:430 g

Samenvatting

In onze moderne informatiesamenleving worden wij omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Deze geheel herziene en geactualiseerde derde druk biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. In twaalf hoofdstukken worden het domein van de mediapsychologie, de wetenschappelijke methode en een aantal psychologische processen behandeld die een belangrijke rol spelen bij de invloed van media op ons denken, onze gevoelens en ons handelen. Mediapsychologie is verplichte kost voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media. Ard Heuvelman is docent Psychologie van de traditionele en nieuwe media aan de Universiteit Twente. Bob Fennis is als hoogleraar Consumentengedrag verbonden aan de Vakgroep Marketing van de Rijksuniversiteit Groningen. Oscar Peters is zakelijk directeur van het gedragswetenschappelijk onderzoeksinstituut IBR van de Universiteit Twente.