Loading...

Principes van marktonderzoek

Alvin Burns

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789043017244
toepassingen met SPSS
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 april 2011
Aantal pagina's:524
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Alvin Burns
Tweede Auteur:Ronald Bush
Co Auteur:Ronald F. Bush
Hoofdredacteur:Andre Van Iterson
Tweede Redacteur:Herbert Maks
Co Redacteur:Frans de Swart
Co Redacteur:Frans de Swart
Vertaling
Eerste Vertaler:Tijmen Roozenboom
Tweede Vertaler:Ingrid Smeets
Co Vertaler(s):Tijmen Roozenboom
Overige kenmerken
Editie:6
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:195 mm
Product hoogte:27 mm
Product lengte:264 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:195 mm
Verpakking hoogte:27 mm
Verpakking lengte:264 mm
Verpakkingsgewicht:984 g
Overige kenmerken
Editie:6
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:195 mm
Product hoogte:27 mm
Product lengte:264 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:195 mm
Verpakking hoogte:27 mm
Verpakking lengte:264 mm
Verpakkingsgewicht:984 g

Samenvatting

Principes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op de toepassing in de praktijk. Zonder te veel in te gaan op technische details, beschrijft het boek hoe je de gegevens kunt verwerken in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen. De zesde editie is volledig geactualiseerd en bewerkt voor de Nederlandstalige markt.

In elf stappen wordt het proces van marktonderzoek beschreven. Om dit proces verder toe te lichten, is een doorlopende case met vragen opgenomen. Daarmee leert de student onderzoek te doen naar onderwerpen als consumentkeuze en marktsegmenten. Elk hoofdstuk begint met leerdoelen en eindigt het met vragen en opdrachten en een lijst belangrijke begrippen.

Principes van marktonderzoek is geschreven voor studenten in het eerste en tweede jaar van de economische opleidingen in het hoger onderwijs.

Op www.pearsoneducation.nl/burnsbush zijn de volgende supplementen beschikbaar:
* Powerpointpresentaties
* SPSS-databestanden die in de cases worden gebruikt
* Extra oefeningen en cases

Voor docenten die het boek voorschrijven zijn extra vragen en opdrachten en een docentenhandleiding met uitwerkingen beschikbaar.

Alvin C. Burns is verbonden aan de Louisiana State University en Ronald F. Bush is hoogleraar aan de University of West Florida. Zij hebben verschillende marketingboeken op hun naam staan. Dit boek is aangepast voor de Nederlandstalige situatie door André van Iterson, Herbert Maks en Frans de Swart. Zij zijn verbonden aan de Hogeschool Inholland.