Loading...

Het verhaal van het kind

Jacqueline Hendriksen

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789006955163
ontwikkelingspsychologie
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 februari 2011
Aantal pagina's:206
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Jacqueline Hendriksen
Tweede Auteur:Henriette Dijkstra
Co Auteur:Wilma Stoverinck-Bosman
Co Auteur:Wilma Stoverinck-Bosman
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:244 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:164 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:362 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:244 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:164 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:362 g
eWaste:Nee

Samenvatting

Ieder kind ontwikkelt zich grotendeels volgens de algemene en unversele kenmerken van de ontwikkeling. Daarnaast heeft ieder kind zijn eigen unieke kenmerken. Tenslotte werkt de omgeving in op de ontwikkeling van het kind. Het samenspel van deze facetten, de interactie tussen het kind en zijn omgeving, bepaalt wie het kind wordt.

Dit boek volgt vijf kinderen, ieder met een verhaal over zichzelf, in relatie tot zijn omgeving. Bij ieder verhaal worden diverse deelaspecten van de ontwikkelingspsychologie besproken.

Het verhaal van het kind heeft de afgelopen jaren zijn weg gevonden als basisboek ontwikkelingspsychologie voor studenten HBO en ook MBO. Vernieuwend aan deze uitgave is de ruime aandacht aan de ontwikkeling van de hersenen en aan de invloed van de virtuele wereld op de ontwikkeling van het kind. Door de heldere opbouw is het boek gefaseerd te bestuderen, iedere leeftijdsperiode kan afzonderlijk gelezen wsorden Ook kan gelkozen worden voor een theoretische verdieping.

Met het verhaal van het kind en van zijn omgeving ontstaat een beeld van de ontwikkeling. Alleen door te kijken, door te durven opserveren en ons oordeel achterwege te laten, zullen we het kind zien en helpen groot te worden.