Loading...

Made to Stick

Dan Heath

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: en
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9780812982008
Why Some Ideas Take Hold and Others Come Unstuck
Inhoud
Taal:en
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:07 maart 2011
Aantal pagina's:336
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Dan Heath
Tweede Auteur:Dan Heath
Co Auteur:Dan Heath
Co Auteur:Dan Heath
Vertaling
Originele titel:Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
Overige kenmerken
Product breedte:141 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:129 mm
Verpakking hoogte:23 mm
Verpakking lengte:208 mm
Verpakkingsgewicht:513 g
Overige kenmerken
Product breedte:141 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:129 mm
Verpakking hoogte:23 mm
Verpakking lengte:208 mm
Verpakkingsgewicht:513 g

Samenvatting

Mark Twain once observed, A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on. His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas–business people, teachers, politicians, journalists, and others–struggle to make their ideas stick. Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the human scale principle, using the Velcro theory of Memory, and creating curiosity gaps. In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds–from the infamous kidney theft ring hoax to a coachs lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony–draw their power from the same six traits. Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. Its a fast-paced tour of success stories (and failures)–the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of the Mother Teresa Effect; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winningideas–and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick. Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taalMark Twain schreef ooit: een leugen kan rond de wereld reizen terwijl de waarheid nog bezig is zijn schoenen aan te trekken. Zijn observatie klopt: stadslegendes, complottheorieën en onzinverhalen over de gezondheid vieren hoogtij, terwijl mensen met belangrijke ideeën – zakenmensen, docenten, politici, journalisten en anderen – worstelen hun boodschap te verkondigen. Waarom zijn sommige ideeën succesvol en anderen niet? En hoe verbeteren we de kansen van goede ideeën? In Made to Stick behandelen de bekende onderwijzers en ideeënverzamelaars Chip en Dan Heath deze lastige vraagstukken. In dit boek onthullen de gebroeders Heath de anatomie van ideeën die blijven hangen en leggen uit hoe je ideeën hangbaarder kunt maken, zoals met het principe van de menselijke schaal, met de Klittenbandtheorie van het Geheugen, en door nieuwsgierigheidsgaten te scheppen. In deze onmisAre gids ontdekken we dat de verschillende soorten berichten die blijven hangen – van de beruchte truc met de ring van de gestolen nier tot de lessen van een coach over sportiviteit tot een visie voor een nieuw product van Sony – allemaal hun kracht halen uit dezelfde zes eigenschappen. Made to Stick is een boek dat de manier waarop je ideeën overlegt, zal transformeren. Het is een vlotte tour van succesverhalen (en mislukkingen) – de wetenschapper met een Nobelprijs die een glas bacteriën leegdronk om zijn punt te bewijzen over maagzweren; de goede doelen die gebruik maken van het Moeder Teresa-effect; de basisschoolleraar die rassenongelijkheid voorkwam. Made to Stick, provocatief, openbarend en vaak verrassend grappig, toont ons de belangrijke principes van succesvolle ideeën – en vertelt ons hoe we ze kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat onze eigen berichten blijven hangen.