Loading...

Mediaplanning

Babs van Teylingen-Geerlings

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: Nederlands
  • Categorie: Managementboeken
  • Uitgever: Boom Lemma Uitgevers
  • ISBN: 9789047301530
  • Review:
van marketingcommunicatie tot mediaplanning en -inkoop
Inhoud
Taal:Nederlands
Bindwijze:Paperback
Druk:1
Verschijningsdatum:augustus 2010
Afmetingen:Afmeting: 24 x 16,8 x 1,1 cm
Aantal pagina's:236 pagina's
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Auteur:Babs van Teylingen-Geerlings
Auteur:Babs van Teylingen-Geerlings

Samenvatting

Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel.