Wat ik van het boek verwachtte:
Dat ik uitleg zou krijgen hoe een zaak op te starten, veel nuttige tips, ervaringen van andere vrouwen die een website hebben.
Wat ik kreeg?
Een boek met héél weinig tips en dan nog eens tips waar je inderdaad met gezond verstand zelf op terrecht komt.
Veel intervieuws van vrouwen die een webwinkel hebben opgestart en enkel de roze kant van het verhaal laten zien. Geen enkel van hen geeft nuttige tips. Wat ben ik met informatie als :" toen ze met haar man en kinderen op reis was zat ze op het strand en kreeg ze het idee voor het perfecte jurkje te ontwerpen". In plaats van verder op in te gaan HOE ze dit idee in werkelijkheid heeft omgezet (zoeken van patroontekenaars, waar ze inkopen gaat doen voor stoffen, welke websites, etc) volgt er meer een "IK BEN ZO GOED GELUKT" verhaaltje. Fijn voor die mevrouw maar het brengt me niets op. En zo zijn er nog tientallen verhalen. Er is zelfs een "internet godin man" die zijn websites voor domeinnamen eventjes komt promoten.
Buiten 2 of 3 intressante weblinks waar je inderdaad nog wel iets mee zou kunnen zijn staat er niets in over hoe je een webwinkel opstart.
Ik vraag me af hoeveel deze mensen aan de schrijver betalen voor zulke reclame te publiceren (en jawel het is wel degelijk reclame waarvoor ze het doen want achterin staat nog een bladzijde met coupons die je op hun website kan inleveren... spijtig genoeg allemaal vervallen)
Voor wie is het dan wel? Voor mensen die graag over hun (enkel) succelvolle collega's lezen. Vrouwen die moeilijk lange romans kunnen lezen. Een soort flair boekje eigenlijk.