Loading...

Good to great

Jim Collins

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789047093848
waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken... en andere niet
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 mei 2010
Aantal pagina's:284
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Jim Collins
Hoofdauteur:Jim Collins
Vertaling
Eerste Vertaler:Ypie Veenstra
Tweede Vertaler:Ypie Veenstra
Overige kenmerken
Editie:18
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:149 mm
Product hoogte:27 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:27 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:478 g
Overige kenmerken
Editie:18
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:149 mm
Product hoogte:27 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:27 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:478 g

Samenvatting

In bijna alle managementliteratuur aangehaald als het meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende boek over organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia.

Jim Collins heeft met 'Good to Great' een wereldwijde bestseller geschreven waarvan inmiddels al meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht. Dit boek wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als de meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende studie aangaande organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia. Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes gebleken - geen hypes.