Loading...

Internationale marketing

Svend Hollensen

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789043018364
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 juli 2010
Aantal pagina's:430
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Svend Hollensen
Tweede Auteur:Hans Engbers
Hoofdredacteur:Hans Engbers
Tweede Redacteur:Angelo Mulder
Tweede Redacteur:Angelo Mulder
Vertaling
Eerste Vertaler:Mirjam Bonné-Nollen
Co Vertaler(s):Mirjam Bonné-Nollen
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:195 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:264 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:195 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:264 mm
Verpakkingsgewicht:832 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:195 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:264 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:195 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:264 mm
Verpakkingsgewicht:832 g

Samenvatting

In Internationale marketing komen alle aspecten van exportmanagement aan bod. Het boek schept een volledig en helder beeld van de beslissingen die bedrijven nemen om met succes internationale markten te betreden. Het onderwerp wordt besproken aan de hand van de vijf belangrijkste onderdelen van het traject: * de beslissing tot internationaliseren * welke markten te betreden * de keuze voor strategieën die daartoe gehanteerd worden * het ontwerpen van het exportplan * de toepassing van dit plan Door dit traject van beslissingen te volgen biedt Internationale marketing een compleet overzicht van het vakgebied exportmanagement. Met zowel lokale als internationale voorbeelden, actuele cases, vragen en opdrachten is er bovendien een goede balans tussen theorie en praktijk. Internationale marketing is door de toegankelijke schrijfstijl en aansprekende voorbeelden zeer geschikt voor studenten in het hoger onderwijs. Op de bijbehorende website www.pearsoneducation.nl/hollensen zijn per hoofdstuk meerkeuzevragen te vinden waarmee de student zelf zijn kennis kan toetsen. Daarnaast worden er extra cases aangeboden. Svend Hollensen is als docent Internationale Marketing verbonden aan de Universiteit van Zuid-Denemarken. Daarnaast is hij gastdocent aan de London Metropolitan University. De Nederlandse bewerking is verzorgd door Hans Engbers en Angelo Mulder. Hans Engbers is als docent Internationale Marketing verbonden aan de Saxion Hogeschool Enschede. Angelo Mulder is werkzaam als innovatieadviseur bij Syntens. Daarnaast doceert hij aan de Academie voor Deeltijd van de Avans Hogeschool te Breda.