Fantastisch boek..Ook als je Putting the public back van Solis en Breakenridge al gelezen hebt is dit een must read:
Forever Students
Engage is je nieuwe social media bijbel. Neem dat maar van me aan. Het boek bestaat officieel uit “6 parts” Ik zie zelf duidelijk twee delen. In het eerste deel van het boek praat Solis over: “Forever Students of New Media” Hij beschrijft wat er allemaal in je social media toolbox zit, en hoe je dit kunt toepassen. Compleet met casestudies. Praktisch, maar met voldoende diepte.
Theorie, strategie en implementatie
In deel 1 las ik vooral leuke dingen gelezen die me enthousiast maken over de werking van social media in verschillende situaties. De terechte vraag die bij veel klanten leeft is: Ja, leuk, maar hoe zit dat nu voor ons ? En: hoe organiseer ik dat nou? En wat levert het me op? In deel 2 (eigenlijk deel III t/m VI) gaat Solis daar uitgebreid op in. Wel op z’n Amerikaans met heel veel modellen, zoals bijvoorbeeld: The Conversation Workflow, The Social Marketing Compass, The Conversation Prism. Maar altijd met een zinnige uitleg en toepassing.
ROI
Een belangrijk onderdeel van het boek is natuurlijk ROI. Solis gaat daar op een manier mee om zodat je er iets mee kan. David Meerman Scott heeft als stokpaardje dat het onzinnig is om de ROI van social media inspanningen te meten. Daar ben je mooi klaar mee als je je baas moet overtuigen om budget los te peuteren voor een kekke social media aanpak. Solis stelt je in Engage de juiste vragen en geeft hulpmiddelen om daar wel degelijk iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Wat mij betreft is Engage een must read voor iedereen die voor of met klanten werkt.