Loading...

Gedragsproblemen in scholen

Kees van der Wolf

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789033474989
het denken en handelen van leraren intuitie, theorie en reflectie
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 juli 2009
Aantal pagina's:320
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Kees van der Wolf
Tweede Auteur:Tanja van Beukering
Co Auteur:J.T.E. van Beukering
Co Auteur:J.T.E. van Beukering
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:246 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:246 mm
Verpakkingsgewicht:584 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:246 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:246 mm
Verpakkingsgewicht:584 g

Samenvatting

Dit boek gaat over gedragsproblemen in scholen. De onderwijsleersituatie staat centraal, vooral het denken en handelen van leraren. Het gaat om hun visie, houding, overtuigingen en gevoelens ten opzichte van gedragsproblemen en hun strategieΓ«n. Wat doen ze om gedragsproblemen te voorkomen, te beperken of op te lossen? Het boek integreert eigen onderzoek naar praktijkkennis van leraren met wetenschappelijke literatuur.
Het boek is ook belangrijk voor interne begeleiders, zorgcoordinatoren, ambulante begeleiders, remedial teachers en andere deskundigen in en rond school, zoals (ortho)pedagogen, schoolpsychologen, jeugd- artsen, kinderpsychiaters en schoolmaatschappelijk werkers. Tevens biedt het achtergrondinformatie aan ouders.