Loading...

Toepassingen van Motiverende Gespreksvoering 1 - Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg

Stephen Rollnick

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789075569476
gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:25 februari 2009
Aantal pagina's:253
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Stephen Rollnick
Tweede Auteur:W.R. Miller
Co Auteur:C.C. Butler
Co Auteur:C.C. Butler
Vertaling
Eerste Vertaler:L. van der Leer
Co Vertaler(s):L. van der Leer
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:152 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:232 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:152 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:232 mm
Verpakkingsgewicht:430 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:152 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:232 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:152 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:232 mm
Verpakkingsgewicht:430 g

Samenvatting

Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg 1e druk is een boek van Stephen Rollnick uitgegeven bij Ekklesia. ISBN 9789075569476

Patiënten helpen om veranderingen in hun leefstijl door te voeren is een belangrijk, maar niet eenvoudig, onderdeel van de gezondheidszorg. Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg werd speciaal voor werkers in de algemene gezondheidszorg geschreven. Het boek biedt uitstekend, veelvuldig getest en aantoonbaar effectief gereedschap om de communicatie met patiënten te verbeteren. Lezers ontdekken hoe motiverende gespreksvoering helpt om patiënten te gidsen naar veranderingen waarover ze vaak ambivalent zijn, zoals medicatietrouw, gewichtsverlies, meer bewegen, stoppen met roken en veilig vrijen.

De ondertitel van dit boek, gedragsverandering als je maar 7 minuten hebt, wordt al lezend zeer geloofwaardig. Herkenbare gespreksfragmenten laten zien hoe krachtig de basisvaardigheden van motiverende gespreksvoering zijn. Ook wordt duidelijk hoe goed deze vaardigheden inpasbaar zijn in de dagelijkse werkpraktijk van veel behandelaars en andere werkers in de zorg in hun veelal korte gesprekken met patiënten.