Loading...

Koop Mij

Martin Lindstrom

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789022994832
Waarheid En Leugens Over Ons Koopgedrag
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:21 november 2008
Aantal pagina's:215
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Martin Lindstrom
Hoofdauteur:Martin Lindstrom
Vertaling
Eerste Vertaler:I. pieters
Tweede Vertaler:J. de Vries
Co Vertaler(s):D. van Dijke
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:139 mm
Product hoogte:22 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:139 mm
Verpakking hoogte:22 mm
Verpakking lengte:215 mm
Verpakkingsgewicht:320 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:139 mm
Product hoogte:22 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:139 mm
Verpakking hoogte:22 mm
Verpakking lengte:215 mm
Verpakkingsgewicht:320 g

Samenvatting

Anti-rookcampagnes zetten juist aan tot roken. Sex doesn’t sells. Politici winnen stemmen met negatieve boodschappen. Product placement in films werkt zelden. Miljoenen euro’s worden verspild aan reclamecampagnes die niet werken. Dit zijn slechts enkele van de opzienbarende resultaten uit het onderzoek van Martin Lindstrom naar hoe wij ons als consument gedragen.

Lindstrom is er van overtuigd dat er een groot verschil bestaat tussen wat wij denken dat ons beïnvloedt en dat wat werkelijk onze beslissingen stuurt. Om dit aan te tonen zette hij een zeer ambitieus onderzoeksproject op waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden werden gebruikt en waaraan meer dan 2.000 vrijwilligers uit 6 landen deelnamen. Voor het eerst kunnen we zien wat er werkelijk in ons hoofd gebeurt als we een advertentie zien, een reclameslogan horen, twee concurrerende drankjes proeven of een gesponsord programma bekijken. Factoren zo divers als jeugdherinneringen, religieuze overtuigingen en reukvermogen sturen onze beslissingen en vormen onze voorkeuren. De verrassende en grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen.

Deze boeiende reis door het hoofd van de hedendaagse consument is fascinerend en herkenbaar voor iedereen die ooit is verleid door – of is afgeknapt op – de pogingen van marketeers om onze loyaliteit, ons geld en ons hoofd te winnen.