Loading...

Werkboek communicatieplanning

't P. Lam

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789046900963
het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 januari 2008
Aantal pagina's:112
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:'t P. Lam
Hoofdauteur:'t P. Lam
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:169 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:238 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:169 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:238 mm
Verpakkingsgewicht:248 g
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:169 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:238 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:169 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:238 mm
Verpakkingsgewicht:248 g

Samenvatting

Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.

Het Werkboek communicatieplanning gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt.

Dit werkboek is gericht op mensen die starten met een baan of opleiding op het gebied van communicatie. Het is ook geschikt voor mensen uit andere disciplines die meer met communicatie willen gaan doen. Studenten kunnen dit boek onder begeleiding maar ook zelfstandig bestuderen.