Loading...

De toekomst van creativiteit

F.D.J. Grotenhuis

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Economie & Financiën
  • ISBN: 9789036100601
steden als smeltkroezen van economie, technologie en cultuur
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 januari 9999
Aantal pagina's:96
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:F.D.J. Grotenhuis
Tweede Auteur:F.D.J. Grotenhuis
Tweede Auteur:F.D.J. Grotenhuis
Overige kenmerken
Product breedte:141 mm
Product hoogte:9 mm
Product lengte:211 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:141 mm
Verpakking hoogte:9 mm
Verpakking lengte:211 mm
Verpakkingsgewicht:150 g
Overige kenmerken
Product breedte:141 mm
Product hoogte:9 mm
Product lengte:211 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:141 mm
Verpakking hoogte:9 mm
Verpakking lengte:211 mm
Verpakkingsgewicht:150 g

Samenvatting

In 'De toekomst van Creativiteit: Steden als Smeltkroezen van Economie, Technologie en Cultuur' wordt een unieke blik in de toekomst van creativiteit geworpen. Kernboodschap van dit boek is dat creativiteit steeds meer als fundament voor innovatie zal gaan fungeren en dat daardoor nieuwe vormen van duurzaam concurreren mogelijk worden. Het traditionele idee dat innovatie gelijk staat aan technologie is daarmee achterhaald.

Hoogwaardige technologie is noodzakelijk, maar op zichzelf niet meer voldoende om te innoveren. Juist in relatie tot creatieve branches zoals bijvoorbeeld design, architectuur, mode en nieuwe media ontstaan nieuwe toepassingen en toepassingsgebieden. Innovatie van betekenis zal in de toekomst plaatsvinden op de snijvlakken van economie, technologie en cultuur.

Frits Grotenhuis illustreert in dit boek hoe steden als magneten van creativiteit werken. Vanuit hun eigen unieke karakteristieken zullen creatieve steden zich profileren, zonder daarbij hun regionale en transnationale aansluiting uit het oog te verliezen. De kunst van het aangaan en succesvol managen van strategische samenwerkingsverbanden wordt dé uitdaging van de komende decennia om de mondiale concurrentieslag aan te kunnen.