Loading...

Strategische sportmarketing

H. Westerbeek

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789054720393
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:31 augustus 2007
Aantal pagina's:520
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:H. Westerbeek
Tweede Auteur:Berend Rubingh
Co Auteur:David Shilbury
Co Auteur:David Shilbury
Overige kenmerken
Editie:4
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:140 mm
Product hoogte:36 mm
Product lengte:230 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:36 mm
Verpakking lengte:230 mm
Verpakkingsgewicht:1039 g
Overige kenmerken
Editie:4
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:140 mm
Product hoogte:36 mm
Product lengte:230 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:36 mm
Verpakking lengte:230 mm
Verpakkingsgewicht:1039 g

Samenvatting

Strategische sportmarketing
Hans Westerbeek, Berend Rubingh, David Shilbury & Shayne Quick

De sportwereld is in de afgelopen dertig jaar ingrijpend veranderd. Was het vroeger voor zowel deelnemers als toeschouwers een plaatselijke zaterdagmiddagactiviteit, nu vindt sport elke avond op nationaal en internationaal niveau plaats en kan de sportliefhebber het live of via de media volgen. Sportliefhebbers tonen hun trouw aan de sport steeds vaker door middel van de producten die ze kopen, de literatuur die ze lezen en de programma's die ze bekijken. Vandaag de dag is sport een uit meerdere facetten bestaande multimediabranche met toenemende aantrekkingskracht op een groeiend aantal belanghebbenden. Wat ooit een duidelijk afgebakende, stabiele activiteit was, is nu een zeer complexe bedrijfstak in beweging. Dit is de omgeving waarbinnen de huidige generatie sportmarketeers zich moet bewegen.

Strategische sportmarketing is in eerste aanleg bestemd voor docenten en studenten sportmarketing. De vele voorbeelden en stappenplannen maken het echter tot een dermate praktische handleiding én theoretisch naslagwerk, dat deze uitgave ook voor belanghebbenden buiten het onderwijs van grote betekenis is. De theoretische achtergronden en schema's worden ondersteund en verhelderd door uitgebreide (inter)nationale sport cases. Doordat de auteurs sportmarketing in een context van algemene strategische besluitvorming hebben geplaatst, is dit boek onmisbaar voor eenieder die zich beroepshalve met sportmarketing bezighoudt.

"Eindelijk een Nederlandstalig boek dat de integrale organisatie en planning van
marketing/communicatie vanuit de sportinhoud invult: een basisboek voor alle
collega's en toekomstige managers in de sport."
Joop Alberda won als volleybalcoach olympisch goud (Atlanta 1996)