Loading...

Hoofdstukken Communicatie- en mediarecht

F.W. Grosheide

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Rechten
  • ISBN: 9789069165271
  • Adviesprijs: €69.5
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:09 mei 2007
Aantal pagina's:480
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:F.W. Grosheide
Hoofdredacteur:M. De Cock Buning
Tweede Redacteur:M. De Cock Buning
Tweede Redacteur:M. De Cock Buning
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:168 mm
Product hoogte:26 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:168 mm
Verpakking hoogte:26 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:786 g
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:168 mm
Product hoogte:26 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:168 mm
Verpakking hoogte:26 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:786 g

Samenvatting

In de informatiemaatschappij neemt openbare communicatie door middel van massamedia een centrale plaats in. De wet- en regelgeving die daarop betrekking heeft, pleegt te worden aangeduid als communicatie- en mediarecht.

Dit boek behandelt het communicatie- en mediarecht vanuit twee invalshoeken. Deel A is gewijd aan de communicatievormen en de communicatiemiddelen. Daarbij is de aandacht speciaal gericht op de institutionele kant van de pers, omroep, telecommunicatie en het internet.
Deel B is gewijd aan de communicatie-inhoud, waarbij het onderwerp thematisch wordt behandeld. Gekozen is voor de representatief geachte onderwerpen toegang tot informatie-inhoud, commerciƫle uitingen en onrechtmatige uitingen.

Dit boek is geschreven door (oud)medewerkers van het Molengraaff Instituut voor Privaatrecht/Centrum voor Intellectueel Eigendomsrecht (CIER).