Loading...

Ikea

R. Jungbluth

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Biografieën & Waargebeurd
  • ISBN: 9789046800744
  • Adviesprijs: €20.99
het geheim van het succes
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 september 2006
Aantal pagina's:283
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:R. Jungbluth
Hoofdauteur:R. Jungbluth
Vertaling
Eerste Vertaler:J. Jager
Tweede Vertaler:J. Jager
Originele titel:Die 11 Geheimnisse Des Ikea-Erfolgs
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:135 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:135 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:382 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:135 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:135 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:382 g
eWaste:Nee

Samenvatting

IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Dit boek vertelt het verhaal van oprichter Kamprad en zijn bedrijf, en analyseert de factoren die IKEA zo uniek en succesvol maken.

IKEA is met meer dan 230 vestigingen in 33 landen actief. Met 14,8 miljard euro was de omzet ruim tweemaal zo hoog als van een sportmerk als Adidas of een automerk als Porsche (2004/2005). Een onbenaderbaar record staat op naam van de IKEA-gids: met 160 miljoen exemplaren (editie 2006) is deze gids qua oplage veruit de grootste verkooppublicatie van de wereld.

Het vandaag de dag internationaal opererende bedrijf is in 1943 als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier begonnen. Ingvar Kamprad, ondertussen tachtig jaar, heeft bij IKEA nog altijd een flinke vinger in de pap. Het Amerikaanse blad Forbes rekent hem, met een geschat vermogen van $23 miljard tot de rijkste mensen ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden?

Deze en andere vragen worden in dit boek beantwoord. Aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.