Loading...

Creatieve Communicatie

Mario Pricken

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789063691066
ideeën en technieken achter de beste campagnes wereldwijd
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:23 juli 2005
Aantal pagina's:231
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Mario Pricken
Hoofdauteur:Mario Pricken
Overige kenmerken
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:240 mm
Product lengte:280 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:250 mm
Verpakking hoogte:240 mm
Verpakking lengte:280 mm
Verpakkingsgewicht:1500 g
Overige kenmerken
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:240 mm
Product lengte:280 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:250 mm
Verpakking hoogte:240 mm
Verpakking lengte:280 mm
Verpakkingsgewicht:1500 g

Samenvatting

Creatieve Communicatie ontleedt de creatieve concepten van de meest originele en effectieve reclamecampagnes en communicatie-uitingen van de afgelopen jaren, wereldwijd. Aan de hand van meer dan 200 voorbeelden laat de auteur zien wat de werkzame bestanddelen zijn van creatieve communicatie. Hoe het werkt en waarom het werkt.

Elk hoofdstuk belicht een andere methode om tot originele en onvergetelijke campagnes te komen, van het vinden van het exclusieve briljante idee, tot het goed inzetten en gebruiken van klassieke technieken. De getoonde voorbeelden komen soms van de groten der aarde, maar laat ook spannend werk zien van nieuwkomers en put uit alle media: van gedrukte uitingen tot film en internet. Creatieve Communicatie laat op een mooie en inspirerende, maar vooral ook zeer praktische wijze zien hoe de beste communicatie-ideeën tot stand zijn gekomen door de technieken te analyseren. Aan bod komen o.a. visualiseringtechnieken, de kunst van illustratie en paradox, gebruik van metaforen en analogie en de toepassing van shocktechnieken en humor.

Creatieve Communicatie is zeer onderhoudend en leerzaam, een 'must have' voor iedere art director, copywriter, marketeer, ontwerper en student die in communicatie wil gaan werken.

Het boek is een vertaling van het in Duitsland zeer succesvolle boek 'Kribbeln im Kopf'. Het is ondertussen in vijf talen uitgegeven en er zijn ruim 25.000 exemplaren van verkocht.