Van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat leven we van merk tot merk. Merknamen zijn een wezenlijk onderdeel van onze taalcultuur geworden. Ondanks dit is er weinig bekend over de oorspronkelijke betekenis van merknamen. Wist u bijvoorbeeld dat Opel de achternaam is van Adam Opel en het brommermerk Berini een samentrekking is van de voornamen Bertus, Rinus en Nico? Verzamelde merken vermeldt de oorspronkelijke betekenis van ruim 3.100 in Nederland bekende namen van producten en bedrijven. Daarnaast bevat Verzamelde merken informatie over het gebruik van beschermde oorsprongsbenamingen (zoals Parmezaanse kaas), de predikaten ëkoninklijke´ en ëhofleverancier´ en andere wetenswaardigheden over tal van product- en merknamen.
Verzamelde merken is een ëmust´ voor iedereen die in de marketing- en communicatiediscipline werkzaam is. Tevens is het boek een inspiratiebron voor ondernemers die een merknaam willen bedenken. Daarnaast is het bedoeld als lees- en bladerboek voor degene die is gebiologeerd door hedendaagse taal.