Loading...

Business bibliotheek - Strategie in kaart gebracht

Robert Kaplan

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Technologie & Bouwkunde
  • ISBN: 9789025418281
concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 januari 2004
Aantal pagina's:447
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Robert Kaplan
Tweede Auteur:David P. Norton
Co Auteur:David P. Norton
Co Auteur:David P. Norton
Vertaling
Eerste Vertaler:Carry Oomis-Rovers
Tweede Vertaler:Carry Oomis-Rovers
Co Vertaler(s):Carry Oomis-Rovers
Originele titel:Strategy Maps. Converting intangible assests into tangible outcomes
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:150 mm
Product hoogte:38 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:38 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:711 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:150 mm
Product hoogte:38 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:38 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:711 g
eWaste:Nee

Samenvatting

Strategie in kaart gebracht is het handboek voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het geeft een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.

David Norton en Robert Kaplan stellen in ‘Strategie in kaart gebracht’ dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren. Strategiekaarten helpen deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren. Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.