Taal: | en |
Bindwijze: | Paperback |
Oorspronkelijke releasedatum: | 07 juli 2003 |
Aantal pagina's: | 400 |
Kaarten inbegrepen: | Nee |
Illustraties: | Nee |
Hoofdauteur: | James P. Womack |
Tweede Auteur: | Daniel T. Jones |
Hoofduitgeverij: | Simon & Schuster |
Hoofduitgeverij: | Simon & Schuster |
Originele titel: | Lean Thinking |
Editie: | New ed |
Extra groot lettertype: | Nee |
Product breedte: | 152 mm |
Product hoogte: | 25 mm |
Product lengte: | 235 mm |
Studieboek: | Nee |
Verpakking breedte: | 153 mm |
Verpakking hoogte: | 30 mm |
Verpakking lengte: | 233 mm |
Verpakkingsgewicht: | 439 g |
Editie: | New ed |
Extra groot lettertype: | Nee |
Product breedte: | 152 mm |
Product hoogte: | 25 mm |
Product lengte: | 235 mm |
Studieboek: | Nee |
Verpakking breedte: | 153 mm |
Verpakking hoogte: | 30 mm |
Verpakking lengte: | 233 mm |
Verpakkingsgewicht: | 439 g |
Het boek dat de start was van de Lean-beweging door Jim Womack en Dan Jones.
Jim Womack en Dan Jones hebben (in de nasleep van hun MIT-onderzoek) Lean geïntroduceerd buiten Toyota. Hun eerste boek was vooral een beschrijving van de verschillen in prestaties tussen Toyota, overige Japanse autoproducenten, Europese autoproducenten en Amerikaanse autoproducenten. In dit tweede boek gaan ze dieper in op de onderliggende principes en kenmerken van Lean, en kijken ze voorbij de auto-industrie.
Het boek bestaat uit vier delen. In het eerste deel worden veel kernideeën voor het eerst geïntroduceerd. Het boek blijft daardoor nog steeds een verrassend sterke basistekst voor de Lean-wereld. Bijvoorbeeld:
Het tweede deel van het boek behandelt een aantal bedrijven die er totaal anders uitzien dan Toyota – en hoe Lean daar uitpakt. In het derde deel gaan de auteurs in op het vormgeven van een Lean transformatie in jouw organisatie. Het slotdeel is voor de herziene tweede editie toegevoegd; hierin kijken Womack en Jones terug op de Lean-revolutie waar we middenin zitten – en vooruit naar wat er nog te winnen valt.