Loading...

Lean Thinking

James P. Womack

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: en
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9780743231640
Banish Waste And Create Wealth In Your Corporation
Inhoud
Taal:en
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:07 juli 2003
Aantal pagina's:400
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:James P. Womack
Tweede Auteur:Daniel T. Jones
Hoofduitgeverij:Simon & Schuster
Hoofduitgeverij:Simon & Schuster
Vertaling
Originele titel:Lean Thinking
Overige kenmerken
Editie:New ed
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:152 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:235 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:153 mm
Verpakking hoogte:30 mm
Verpakking lengte:233 mm
Verpakkingsgewicht:439 g
Overige kenmerken
Editie:New ed
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:152 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:235 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:153 mm
Verpakking hoogte:30 mm
Verpakking lengte:233 mm
Verpakkingsgewicht:439 g

Samenvatting

Het boek dat de start was van de Lean-beweging door Jim Womack en Dan Jones.

Jim Womack en Dan Jones hebben (in de nasleep van hun MIT-onderzoek) Lean geïntroduceerd buiten Toyota. Hun eerste boek was vooral een beschrijving van de verschillen in prestaties tussen Toyota, overige Japanse autoproducenten, Europese autoproducenten en Amerikaanse autoproducenten. In dit tweede boek gaan ze dieper in op de onderliggende principes en kenmerken van Lean, en kijken ze voorbij de auto-industrie.

Het boek bestaat uit vier delen. In het eerste deel worden veel kernideeën voor het eerst geïntroduceerd. Het boek blijft daardoor nog steeds een verrassend sterke basistekst voor de Lean-wereld. Bijvoorbeeld:

  • de vijf kernprincipes
  • de drie cruciale managementtaken van elke organisatie
  • vijf criteria waarop Lean processen beoordeelt (in plaats van het traditionele ‘efficiëntie’)

Het tweede deel van het boek behandelt een aantal bedrijven die er totaal anders uitzien dan Toyota – en hoe Lean daar uitpakt. In het derde deel gaan de auteurs in op het vormgeven van een Lean transformatie in jouw organisatie. Het slotdeel is voor de herziene tweede editie toegevoegd; hierin kijken Womack en Jones terug op de Lean-revolutie waar we middenin zitten – en vooruit naar wat er nog te winnen valt.