Loading...

Yasser

Abdelkader Benali

  • Bindwijze: Onbekende bindwijze
  • Taal: nl
  • Categorie: Literatuur & Romans
  • ISBN: 9789050003841
een monoloog
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Onbekende bindwijze
Oorspronkelijke releasedatum:27 juli 2002
Aantal pagina's:45
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Abdelkader Benali
Hoofdauteur:Abdelkader Benali
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:125 mm
Product hoogte:6 mm
Product lengte:200 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:126 mm
Verpakking hoogte:20 cm
Verpakking lengte:200 mm
Verpakkingsgewicht:70 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:125 mm
Product hoogte:6 mm
Product lengte:200 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:126 mm
Verpakking hoogte:20 cm
Verpakking lengte:200 mm
Verpakkingsgewicht:70 g

Samenvatting

Jasser Mansoer is een Palestijnse acteur in Nederland. Hij speelt Shylock, Shakespeares joodse personage uit De koopman van Venetië. Maar juist vanavond is zijn koffer gestolen met zijn enige onontbeerlijke attribuut. En waar haal je in de provincie zo snel een neus vandaan? Jasser gaat over het Palestijns-Israëlische conflict, over de dood van Jassers vader, het spelen van Shylock en onbereikbare liefdes. Maar bovenal zou Jasser de rol van Jasser Arafat willen spelen…Jasser werd genomineerd voor het Theaterfestival in Amsterdam en Brussel.Abdelkader Benali wordt in 1975 geboren in Ighazzazen in Marokko. Vier jaar later verhuist hij naar Rotterdam. In 1996 debuteert hij met de roman Bruiloft aan zee en wint daarmee de Geertjan Lubberhuizen-prijs voor het beste debuut. Benali is schrijver van diverse artikelen, recensies, verhalen en columns voor verschillende tijdschriften en kranten, waaronder Vrij Nederland,/i>. Met zijn tweede roman, De langverwachte, wint Benali in 2003 de Libris Literatuur Prijs. Laat het morgen mooi weer zijn is zijn eerste roman bij De Arbeiderspers, waar ook de roman Maxime Feldman en ik zal verschijnen.Benali sleept je in de knappe, veelgelaagde monoloog als toeschouwer mee in werelden van haat en liefde […